星期三, 11月 21, 2007

湊客



保守,但怕悶。要粉色,但又要sharp,想簡單,又怕空洞,要鮮色,但不要咁搶,個logo要前衛(不是說了保守嗎?),又接受不了自己未見過的東西。

以上就是最近一位客人的要求。

幾年前黑人肯定劈炮,幸有渣古老闆一句傍身:「江湖兒女,求財不求氣。」為了半斗米,甚麼氣也消了。

細心一想,此人缺乏美術教育,審美眼光仍然停留在小童水平,只能對最直接的刺激有反應,不懂visualize 或表達自己感受。用美學語言解釋只會雞同鴨講,但言談間估計對方頗為務實,遂從這裡埋手:

「點解有灰色?因為粉色系要襯深色先至顯眼,白色就無咁出喇,唔係我自己口味問題,人眼本身就係咁運作架,有program 可以計出來的。」

「你要轉幾多次色我唔介意,大家都想個design靚,不過我經驗話呢,太sharp 既色會好搶眼,你 d 客第一眼會覺得正,但係睇得耐會好辛苦,唔想留咁耐囉,你都係想佢地睇多d product嘛,係咪?」

「點解第一版咁大幅公仔?好多客,尤其係女人,係以圖像記憶一件事,佢地好多時係靠一種主調顏色或者一兩個公仔去辨認不同品牌架咋!(客人售賣的是女性相關產品)」

(至於個logo呢...其實你揀左最娘果個design,不過算喇)

以 前會忍氣吞聲地不斷做一些mission impossible 的改動,直至EQ bar 爆煲反台,再硬倔要求加錢或唔Q做。現在客氣解釋多幾句,終於說服客人不須再改。記得有一套以interior design為主題,類似the apprentice的真人show,其中一個designer就是衰在不斷嘗試滿足客人所有的改動和要求,最終雙方不歡而散。

很多要求往往出於不安和疑惑,若果能夠解釋設計背後的目標,可以避過很多冤枉路。

黑人不排除有些客人心理有問題,純粹想見到designer很痛苦地改幾轉。亦有些客人本身不是decision maker,為求卸膊(或邀功)作出很多無謂要求。所以一個好的sales的確很重要!R君,謝謝你幫忙擋了不少箭!

小病是福,身在福中,唯福無雙至,所以現在除了病,暫時無乜其他運行。

12 則留言:

xiao zhu 說...

保重身體呀。

ah-yun 說...

I have done some "design" works. A lot of people don't really know what they like or what's good. It's frustrating to me when people can't appreciate my design. Either, it's not that good, they love it; or it's super good yet they consider it the same as the not-so-good ones. 會被氣死...

So sometimes, I think I'm not suitable to be in that business. Because I have high standards, if people want something not measuring to that standard, I don't want to do it. But I realize, most people do not have a standard. They think something is good because everyone think it good... people don't have their own artistic judgment!

But I understand, if you hold on to your own standard, that means 同錢作對. But I really can't give people something that I don't like. Can't do.

Blah blah blah... Hahaha.

Anyway, take care of yourself! ^^

桃紅三點式 說...

保重身體。

匿名 說...

"They think something is good because everyone thinks it good"

其實好唔好,靚唔靚都係主觀感覺。而主觀感覺係會受環境和經驗影響。點解一個人的想法和大多數人一樣? 咁係因為佢哋的環境和經驗會同大多數人一般。因此令到呢個人對事物產生'主觀看法'和大多數人一樣。

每當我看到帶負面語調論'隨波逐流',總會想「究竟和大家一樣有甚麼問題?」因為我以前最大的「困難」係 perception 同大家不一樣。

單一的社會好悶,完成沒有相同就好嗎?
'個人獨特'的想法或觀念又點樣產生?


我很想讚黑人願意解釋設計和教育客人。其實好多時講多兩句問題/誤會就會解決。況且,你真係覺得佢'唔得',咪令到佢認識咩嘢係'得'。今次就有好結果啦!

匿名 說...

所以,都有好多人認為做design實際上係靠把口搵食。

黑人 說...

> 小豬

謝謝你!

> 雲妹子

係呀,在香港做設計,你越有原則,越有standards,只會激死自己又賺唔到錢

> 三點

謝謝!

> 匿名

香港d 客人整體都需要教育既
因為審美眼光同創新精神都好差
當然designer 都需要有一個磨合過程,對住某d 客,要接受佢地比較落伍保守,先決係做好件事,滿足自己創作慾為次,但係做得多,自己的standards 又會差晒,都幾難保持平衡

> 芸生

design 對客時要靠把口,作品出到街時又要self explanatory,諗深一層都幾弔詭!

說...

建築也是設計的其中一種,但同graphic design 最大的分別是其中泄及的金錢很多而工序亦多(相對整個project 時間亦長),於是便出現了client 直到完工前一刻還在改動的情況出現...可是在建築這行裡,改動所需的金額可以是十分巨大的,並不如在graphic design 那樣在電腦按個制便成事(sorry,過份簡化了你的工作:P)...

其實鬼佬firm多會企硬,而生意其實亦不見得少了;只是中國人慣了「顧客永遠是對的」,讓client 不段改改改...

ah-yun 說...

仲未病好?

黑人 說...

> 米搞

對呀,本地的account executive 好多都成了yes man,不敢say no,最終苦了客戶又搵designer 來較飛。

> 雲妹子

未呀,宜家得閒死唔得閒病,得閒d就會病架喇。

怒火眼睛 說...

>很多要求往往出於不安和疑惑,若果能夠解釋設計背後的目標,可以避過很多冤枉路。

丫我覺得呢句好岩, 好多地方都apply到. 其實一句講晒, 真係要肯俾誠意去溝通囉.

火女 說...

你好, 初到貴境!

這一篇十分有道理, 而那選圖亦很有意思 - 撻開晒手, 扮晒老積, 以為自己好識o野既BB!

仲有"湊"同"臭", 係同音字, 有異曲同工之妙!

黑人 說...

> 海火火女

謝謝!得閒多來坐 ~ :)