星期二, 7月 07, 2009

關於識見及鬼片

剛看完康州驅魔實錄,一如所料,不是太過恐怖。
實情是近年已鮮有恐怖片會令我很怕,當然電影院的音效和突發驚嚇場面還是會叫我彈一下。絕大多數的鬼片,模式都是透過crossover陰陽界去解決一些不公義或未完滿的事情。最常見是復仇,其次是痴心餘情恨未了。

前者除了這套康州驅魔實錄之外,另外看過的有鬼差(The Messenger),講述一家人被發狂父親屠殺後,陰魂不散借主角一家之手伸張正義。後者有泰國電影「鬼影」(Shutter),講述一個超痴情女孩為負心情郎不肯登極樂。還有一種已經爛到無人用的橋,講述一班不怕死的年輕人冒犯靈界,最後招至反撲。

無論表面鬼片表面元素如何變,核心都有某種公義法則:冤有頭債有主,劇情的不義透過靈異事件得到解決,最後雨過天清,我仲好記得當年睇鬼影,越睇不是越驚,是非常心酸,一個ok索的女仔掛住個男仔連死都可以克服,咁點解要死呢?(不過唔死又好似無咁多法力...kero)

內地禁鬼片,除了共產黨是無神論之外,正因為這類電影摻雜大量靈界伸張正義的情節,不巧內地冤案處處,生活有冤情的民眾看畢或會大受刺激。

另一種恐怖片,是面具佬Jason (13th Friday)、爪佬猛鬼街(Nightmares on Elm Street)或釘頭人(Hellraiser)。特點是賣弄血腥特技,間有黑色soft porn情節加料調味。這類魔頭殺人不講道理,遇著他們和遇上車禍颱風一樣,完全隨機亦沒有甚麼因果可言。
(well, 通常色慾最強的角色最先死,不信邪最大膽的死得最慘等等是這類電影的潛規則)

我個人會將面具佬釘頭人這類歸為超自然災難片。

寫到呢度,突然有陣風吹左張紙按熄左我棧3M敏感G點燈(個制輕輕碰一下都會有反應),呢野真係嚇左一嚇!荷...


***********

小星問:何謂有足夠見識?其實我都唔知何謂足夠,我想是「不足」的反面吧!

見識有甚麼不足倒很清楚,例如前篇膚淺寫了一些。

另外,試過有人問:某某設計軟件想做這個效果,怎樣做?當時,我的樣子是這樣的

又,社交場合,新相識的朋友知小弟是設計從業員,故作友好:「喂,最近設計興d 乜呀?」「唔...哦...」「咁你有無去過咩展覽之類?」「呀...

久歷江湖,都有句stock answer傍身:「嘻,放左工仲要講d唔開心野,咪提啦!」

其次,因為工作關係,我不需要接觸很多人,所以有時見到hana講的人脈,或者其他blog講去甚麼地方工幹、去甚麼conference之類,完全沾不上邊。以前朋友愛蒲,仍然有機會接觸好些鬼仔鬼妹或者蒲精,現在連朋友都變乾襪女就完全沒輒了。

根據香港人的歸類法,我是「美術創作人」,可是最近潮物和創意活動皆不懂,美術史除了western art history 101 和201 兩課之外就沒有再進修,近期的美術活動固然不聞不問 (我總覺得有咁多時間搞東搞西不如做埋d job,或者搞同人誌)

很久沒有認真的看非娛樂片的電影,又或者認真的讀一下學術性影評,對上一次讀BFI Classics是TitanicTerminator 1,又我頗感受到自己看的書受制於書店有甚麼上架,以前還有POV年代,只要逛逛灣仔就會買一大票回家,現在pageNone 衫攣傷霧都不會入這些冷門東西,儘是美式暢銷書和美容投資流行書,眼界自然窄。

世界時局是和稀泥(只看中文報紙之過),金融財經看不懂外匯走勢和金價波幅,連炒甚麼藍籌都不懂,Jack of all trades 正是小弟長期的寫照。

上述是很高深的東西嗎?任何一個具大專學歷的鬼佬都可以跟你吹兩咀,是香港人才掛住看塵振蔥吧!

10 則留言:

bittermelon 說...

睇你寫的blog,一點也不覺得你見識少,相反,我覺得你見多識廣,有自己的一番見解。

Betty 說...

你都吹得下水既, 只系有时好似唔多开朗甘!

篤篤篤撐 說...

講述一班不怕死的年輕人冒犯靈界
>>>呢d最好睇, 通常係青春片, 一定有條女著三點式or超短熱褲 !!

黑人 說...

> 苦瓜

正確點講,少不算少,再講少是偽善了
但很窄很偏而且不精

尤其身為港燦,更有種見識淺薄的自卑感

> 小瓶子

有時?你講上星期五網聚嗎?30小時無訓加未食晚飯的30歲男人是這樣的了

> 篤撐

我越來越唔想睇,青春期時睇到鬼爪Freddie 將d索女害死時,心諗:「頂,浪費晒,唔食俾我食丫嘛。」

你想睇靚女,試下搵一套叫LifeForce 既電影,個女主角(吸血鬼)超索,而且八成時間係無著衫既!

匿名 說...

「任何一個具大專學歷的鬼佬都可以跟你吹兩咀」 <--所以不用很「精」

至於「很窄很偏」,其實世界有不同的人才有趣,你的「很窄很偏」不就擴闊別人的眼界? 何必有自卑感!

我想知識日新月異,沒完沒了。
為了工作可能要「追趕更新」; 否則增進見識應該是愉快的(例如閒暇時看書閱報﹑與友人聊天等等)而非有壓力的(限時限刻﹑有quota要達成)。


--小星

Hana 說...

>睇你寫的blog,一點也不覺得你見識少,x2

十樣會不如三樣精,三樣精不如一樣絕。

篤篤篤撐 說...

你想睇靚女,試下搵一套叫LifeForce 既電影,個女主角(吸血鬼)超索,而且八成時間係無著衫既!
>>>>
在這方面, 我比較愛國,我最喜歡自港產的青春鬼片, 尤其n年前有奪陳瑋做, 又有一套馬小靈42寸長腿做的, 近年有一套李籠怡做的, 件小背心唔夠細, 所以冇心機睇。

至於無著衫呢下, 反而我麻麻地, 睇鬼片我只鐘意佢地著小小蚜, 唔好除曬AR~~

小女子 說...

你 d 自卑好似又發作 …

Headmaster 說...

幣...我真係好鍾意睇陳生添...

高妹 說...

你都見識少, 我地好多人都全無見識咯!