星期五, 3月 26, 2010

有仁又有義



從twitter見到這份試題,覺得有分享的必要。
換著是你,你會怎樣答?

我覺得問題有強烈的引導性,發問者將極複雜的事情抽走語境(context),放在一個單向的假設,一個是經濟發展,一個是溫情,二選一,你揀邊樣?

所以我開始認為,內地鄉農拆走萬里長城的磚頭起豬欄補灶頭,是合情合理的做法,要麼就是濫情(五千年文化),要麼就選經濟發展(起豬欄),反正長城已再無禦敵護國之效,拆掉為後人帶來經濟機遇,有仁又有義。

設分非常重,佔50%,我想大多數學生都非常識做,不會拿自己的分數開玩笑。


5 則留言:

C.M. 說...

(的確好題目)咁講,如果呢個永盛圍係發生響香港,咁同發生響山旮旯,或者係大陸,又或者係響中環,個睇法可能會好唔同囉。

問題係,(點解)唔同境況容許仁義有不同既定義同埋感受?

如果真係答可以肯定話「金錢補償」有幾仁義,就要睇下有幾多金錢,可唔可以買起你三年楸心之痛,又可唔可以補償你往後六十年生活質素。

咁,其實係咪又應該伸延到“punitive damages” 同埋 "tort laws" 呢?解決社會公義,靠仁義既集體定義,暈得,靠法律原則同條文,又得唔得?

小星 說...

中國語文及文化呢D科,通常 marking scheme 有幾個正反論據,最後又會寫「言之成理當可給予分數」喎。

隔咁多年,我當然唔肯定課程係咪一樣。以前課程會有幾篇文章,會探討一下中國文化古今之別和應用云云。根據我估計,高分考生應以那些為據/基礎。

hkeric 說...

我答,有錢人眼中,比20蚊你一粒鐘,有情又有義.

說...

讀書,不過是遊戲一場

宇宙人 說...

痴筋, 根本就係洗腦