星期二, 6月 19, 2007

Believe

在CK 果度睇到一篇文章,有一點黑人以前都經歷過,就是sell 一d 自己都唔相信既野。
話說約年幾之前,黑人在一間位於上環某A字頭的 studio 工作。

老闆是個三十來歲的年輕人,也是黑人的設計偶像。無論佢對design的堅持、靠自學的功力、對質素要求等等,對於一個2字頭的死小孩來講,佢的每一個意見,都會影響一生。尤其佢公司做的flash projects,全部都係國際一流水平,能夠在一間咁樣的studio打工,簡直係前世修來。

公司規模不大,只得老闆、兩個design staff 同埋一個part time 的sales/admin (老闆的舊情人,實質上可算是老闆娘)。而黑人因為語文能力相對較佳,負責的位置比較特殊,銜頭叫marketing manager。基本上所有涉及文字的工作,包括少量design、寫copy、寫brief、sales、account servicing全部都一腳踢。

但係工作的條件都幾苛刻,首先每個月要跑到15萬的單,其次要令公司的兩個designer 消化到d job,但係果兩個staff 又不是由黑人來管,當然也不只做黑人跑回來的單。

其次,公司出左名脫期,老闆出左名潛水。又因為整間公司都是designer的緣故,所有運作都向designer傾斜。

當知道晒d facts 之後,真係唔知點sell 間公司

「我地呢...做design真係好叻既,不過成日會脫期,因為老闆唔approve我地都交唔到野俾你,但係又唔知幾時聯絡到個老闆,佢唔係成日返公司,手機都未必通。同埋除左將d野整靚d之外,我地就無進一步的concept 同service 架喇。而且我地公司得兩個designer,無人識programming,sales kit 上面寫果d 甚麼research, useability test, e-marketing 全部都係9 up,全公司無人知係乜來。至於d design 對你地有無功效,就真係唔知喇,我地做完job無同個客反面已經係奇蹟,點會知發生左咩事?」

「點解你唔搵果d 幾千蚊的studio,要駛幾萬蚊來搵我地?真係唔知呀。靚d囉。」

「你見到portfolio 入面最靚果d,都係第一代既designer,佢地另起爐灶出晒頭啦。」

本來,有一間日本的財務出版公司想搵我地做annual report,但係annual report 著重準時、保密以及內容精確,再加上日本人極重視承諾,以上每一點我都唔信自己間公司deliver 得到,單單一第一封enquiry email,老闆forward 俾我的時候已是2星期後的事,幸好日本客都仲有興趣同我地傾計,照跟可也。

一丁友走去搵supplier報價、搵翻譯甚至搵一位在annual report publishing 工作的朋友取經,當然少不了每日跟日本客email 往來,同時向老闆匯報大小工作細節,以及跟其他的單。

之不過,煲一單job真係唔係話一兩個星期就掂檔。第三個星期,一直潛水(不在公司)又沉默(不online)的老闆就在msn 彈左句 "dude, we have got to talk",跟住搵d小事來爆粗,例如點解我用hotmail去問價 (why the fuck did u use hotmail? no fucking hotmail!),扮客套料,唔通用公司email咩?(eg. blackman@i-am-your-competitor.com)

鬧到尾,原來都係一句點解咁耐都翻唔到新單,翻到job佢根本就不會嘈之類,跟黑人的工作方式或態度無關。

當時黑人就覺得,呀老細,我一個新人單拖上前線搏殺,你唔幫忙都算啦,幫我倒忙,點做野?
基於入職時聽到公司各種負面資料,再加上老細咁supportive,之後真係好難提起心情幫佢sell客。即使d客肯俾我上去同佢地meet,傾到點龍飛鳳舞都好,心入面都覺得即使sell 到,個老細唔知咩時候又會發神經,令呢張單一塌糊塗。

亦可能因為咁,所以sales成績又真係麻麻,而老細亦由msn粗口問候,改為隔一兩日就借d意「的」黑人入pantry鬧兩個幾三個鐘,都是不著邊際的感性發洩,去到後期黑人甚至心諗:「呀老細,放得我返出去做野未?」

直至有一次忍唔住頂撞佢一句,佢突然拿起個玻璃樽在台面係咁敲:「你夠膽就行過黎講多次,我真係好想一野濕鳩你。」

黑人打工的經驗較淺,雖然明白打工就是要受氣,但人身安全受威脅就真係做唔過,所以無幾耐就劈炮了。

咁個老細又不是全無可取之處,否則佢間公司早就應該做唔住,但係做左六年都只能維持1-2個staff,再多就manage唔到,呢個又係不爭的事實。

唉...前輩的說話呢,真係要過濾一下,前輩頭頂的光環遠睇就幾靚,近睇又係另一回事。

practice record: 2km

6 則留言:

匿名 說...

似乎不盡不實,對自已隱惡揚善喎...

塞米一條揚陸轟炸機 說...

我都有d confuse,將來應該搵乜野泡舌唇黎見....香港既泡舌唇名太混亂,好似乜野都要一腳踢咁,真係唔知可以點。麻煩黑人再寫多d分享下喇XD

黑人 說...

> d 君

其他case 唔敢包,今次唔多需要隱惡揚善
一般人最容易相信的解釋,就是各打50大板,大家都有責任:
老闆請一個人返來,唔會為激到自己紮紮跳
不過,若果為白逗人工,亦唔會揀呢份工來做
因為係commission + basic salary
翻唔到單自己都無飯開

呢個老闆性格真係好騎呢,做朋友是好的,做伙記或合資伙伴就免了

> 塞米

我真係唔熟d 公司點樣分工。細公司基本上是一腳踢,叫乜名都無所謂。所謂marketing manager 也是9 up,真的marketing manager 不會咁屎啦...嘿嘿~

凱恩 說...

想當年??

想當年,我都o係呢間大公司度做過半日員工.... 嘿

Chris 說...

黑鬼:

有感,但忙於寫britpop所以遲d先回應你~

黑人 說...

> 凱恩

想當年,黑人都同你做過個零兩個星期同事
查實佢翻一單4萬的website job 都要兩三個月(未計潛水時間),到底點維皮的?到宜家都大惑不解

> Chris

今次你無off topic 咯,恭喜!