星期日, 4月 13, 2008

photoshop express

最近無意中發現Adobe 出了網上版的photoshop: photoshop express
還記得七年前學堂TA預言的網上版application,亦即係好些IT geek 成日講的RIA(Rich Internet Application),已經悄悄地在我們身邊出現。

現在的黑人第一時間會想到:咁Adobe (Nasdaq:ADBE) 個股價會係點?
走上yahoo查...睇唔明,佢過往十幾年split左五次,即係...點?
要問問有關方面的專家先得。查到再後補。

如果從黑人已知的東西去分析,若干年後 adobe creative suite系列大部份會變成web application,大家買account login 上去做野。換言之distribution cost 會減低好多,正版license 的售價應該會平返一大截,唔少網民唔慣買正版software,但係對於網絡一些收費服務(如online game)就不太抗拒,可以預見將會有好多用緊翻版的用家重新納入正版懷抱。

另一點,係adobe 企圖透過flash這類網上媒體格式,取代傳統html/css/ajax 網頁成為網絡主流。

黑人以設計從業員的角度去睇,寫html/css 真係幾煩,又要怕唔同browser 走樣,有無咁多layout 上的自由(例如揀一d特別字款)。製作網頁的方式唔夠圖像化,即使你用frontpage 或者dreamweaver,仍然要寫好多code 做微調,而且做graphics 時的手續比較煩覆。若果想有互動效果(例如drag and drop),仲要搵好多javascript 去輔助,相對不及flash 咁簡易集中,而且手機支援方面flash 亦慢慢普及中,手機介面要玩花臣野,都係flash 耍家d。

html/css/ajax 網頁退下火線必定係遲早發生的事,現在的programmer 話用flash 寫網站行得慢、語言碼變換有困難、對search engine 不友善之類的問題,遲早都會解決,相反傳統html 的局限卻無法改變。換言之,未來的網頁應該會好似photoshop express 個介面,不走樣,load 得快之餘又美觀易用。

題外話,見過唔少programmer的想法都係要人去遷就technical constrains,而無technical training的人就會要求科技滿足人的需要,歷史發展通常都係後者取得最終勝利。

講返adobe...黑人只係一個BT AV的電車男,唔係尹思哲果類IT達人,唔知 adobe 有幾大機會成為網絡媒體格式戰的贏家,只可以估adobe 有flash 呢張皇牌,已經佔左一個唔細的head start。就算免費的open source 力量再大,最多只係不再由 adobe話事,但flash 依然好大機會變成網絡媒體的主流。

另外,唔好忘記好多design 學堂跟adobe 有交易,教出來的製作人/設計師都已經被adobe 洗左腦,就算你有一款更便宜功能更好的software,都好難改變佢地的工作習慣。作為老闆就算見到其他software的價格更吸引又如何?你請返來的伙記十個有十個都淨係識photoshop,慳果一千幾百,蝕時間train 伙記,仲有send file 俾其他人產生各種兼容問題,根本得不償失,所以adobe 帝國的地位短時間內都好難動搖。以前最佳的例子就有freehand vs illustrator,最終freehand被收購絕育,完了。

咁到底adobe 值唔值得入?長遠計佢點都會賺錢,至少三五七年內唔會有甚麼力量可以挑戰adobe 核心業務,而RIA 普及化之後,佢亦都有好大機會佔一個相當大的market share,前景應該向好。問題反而係,買一lot ADBE 相對買一手2628,三五年後邊個賺得較多?五年後的美國又會變成怎樣?

(以上內容屬個人網誌, 一切言論純粹是表達本人的個人意見分享, 不構成要約、招攬、邀請、誘使、建議或推薦,本人無法保證內容的真確性和完整性。讀者務請運用個人獨立思考能力自行求證和分析, 讀者一切的投資決定以及該投資決定引致的收益或損失,概與本人無涉。)

9 則留言:

說...

我都好留意到Adobe呢個就嘗試,但坦白講,PS睇落唔係似想將所有嘢放上網run既...呢個係我試完個PS網上版之後既推斷

個原因係,我發覺芋啲响PS最常用既function,網上版係刻意冇既(例如想將幅相縮細,又或者係用唔到layer呢個concept)

黑人 說...

宜家佢唔收錢嘛
等到bandwidth 再好d
RIA 技術再成熟d,應該會推出收費版本

宜家一個印刷用的psd file 平均100mb 樓上,以現有的bandwidth 尚未可以吸引到人採用網上版本

仲要諗下做剪片果d...郁下都幾十G上落
等到internet 快到同hard disk 差唔多速度就有機會喇

凱恩 說...

我早前去聽左Adobe一個talk, 佢似乎打算用Flex將coding從Flash中抽離,programmer就對住d code就得,而designer負責砌interface就得云云。
Adobe另一面亦打算攻入application software既市場,佢研發左一個叫AIR既技術,令到Flash可以從browser中分離獨立執行。同時以前Flash一d做唔到既功能,例如read/write file以往可能需要javascript等輔助,有左AIR技術都可以做得到喇。

至於css/html會唔會fade out,可能又未必會。就算未來既網頁會好似photoshop express咁wysiwyg,就算個user interface可以hide哂所有code,到變成資訊於網上傳送果陣必然都係一串類似html/css既coding,個software必然係會將個user做既野變成一堆容易處理,類似xml既文件檔。要記住仲有m$呢位大佬o係度,如果Adobe自已整套ADOBE-HTML出黎,IE話唔支援喎,到時咪又得個吉。

所以我估未來應該會係
1) web programmer可以摺埋,因為大家寫網頁有好好既software interface,可以唔駛再掂d code。
2) html/css 仍然會存在,除非m$ 同adobe 同其他公司會共同協定使用新既網上programmer language。 (事實上,以前m$都唔理http既協定,自行更改http既樣式,所以你話用唔同browser睇d網頁會唔同,其實係IE唔聽話)

黑人 說...

adobe 根本想自己搞個browser 出黎,唔再俾IE 限死

不過咁,只要IE 又自己搞個EARTH 出黎抗衡AIR,每部vista 跟機都有,一樣睇到swf 仲要同windoze 配合得更好,到時adobe 就會無符,情況同netscape 或real media差不多

css 個概念應該會留響度,因為真係好野來的
只不過adobe 是否依然用宜家的css 就唔清楚喇,佢應該會將css 改動一下,等佢同illustrator/photoshop, flash 甚至indesign 配合得更貼身,例如我在illustrator 揀左隻字款,就自動會有adobe 的css 直接幫我specify d 行距字距之類,唔駛我再寫過d code

咁講真html fade out 都可能講緊係二十幾三十年後的事,世界上應該仲有大把地方的電腦hardware support 唔到太豐富的website

說...

所以我最近買嗰部eeepc都盡量想繼續行linux泥逃避M$既魔掌,而特登唔裝番winXP,但發覺對於我呢啲電腦白痴泥講,幾乎係唔可能既任務

凱恩 說...

果邊廂m$都催谷緊用silverlight

而家上演緊互相侵略戰
雙方都開發左新技術打算入侵對方佔絕大多數%既市場
就好似太極個logo咁..w

暫時睇silverlight無咩聲氣
不過OS o係佢果邊,所以真係好難講
以前netscape好似都有5成以上市場佔有率
咪又俾m$一野賤招摺埋...

Chris 說...

米搞:
所以我用mac, 唔使受windows氣. :)

黑人 說...

> 米搞

古時候我試過download 左幾日,終於功燒左隻linux redhat 來試,跟住...
唔識裝,自此與linux 絕緣。

> 凱恩

silverlight...聽都未聽過
我覺得M$根本唔會輸,只會有一時的敗退,戰爭最終贏家永遠都係佢...一日windows 仲係大多數用家主流選擇的話。

匿名 說...

Adobe is actually "approaching" open-source. Adobe Flex is open-source and free to download SDK to build your own flash application. They are only selling a IDE for profit.