星期三, 5月 23, 2007

劈炮

近來跟一單網頁project,要為客人建立一個網頁更新系統,行內簡稱CMS (Content Management System)。因為客人本身需要經常update網頁 (不可能每次搵我)。佢電腦水平不高,word 和excel 已是極限,故此更新系統不能複雜。

跟一個新的programmer 合作,以前短暫做過一陣同事,醞釀合作已久。佢技術無問題,自己跟老婆出來搞公司,又剛身為人父,黑人憑上述因素覺得佢可靠,嘗試合作。

合作不久就出事了,原來他又要做自己野,又要湊BB,經常都很忙,第一節的工作無法完成。最尾要抽回另外判給別人做。本身這是沒問題的,太忙,早些講就可以,我會儘量安排。

第二節工作就開始有些態度上的問題浮現,事緣黑人將客戶的server 資料交給佢處理,好耐都無進展。佢要陪BB睇醫生又要跟自己的job,所以客人打來查詢,黑人都用不同的理由擋左好幾次,隔一輪也打去問進度如何都話好忙。拖了差不多三個星期,才跟我講密碼不正確,資料不齊,所以「無password我做唔到野」大佬,我不斷同個客講「做緊做緊」又問左好幾次「有咩資料唔齊?」,宜家先話login 唔到,想撐你都難啦!

面懞懞擺平了第二節,第三期涉及真正建構CMS 工作,第一轉睇 beta,佢聲稱好多功能未整好會慢慢加上去,黑人望上去感覺良好大致無事,就繼續去馬。

本來以為上星期可以完工收錢,但走上去做校對,發現錯漏時好多野都改唔到,而且界面過份簡單,操作卻極繁複,做錯少少野即場睇唔到又無得翻轉頭。一個自動化更新系統變成要人手寫code 解決,咁同我叫個客自己寫一個網有乜分別?

佢話除左重寫之外無辦法,跟住賴黑人第一節搵人做的東西有問題、睇辦時無反對,宜家先至話有問題唔o岩規舉...etc。繼而話要加錢,並且要收尾數的一半才肯做。

本來不想節外生枝,加錢都俾你,總之快快手擺平件事就算。但係又要再收deposit就真係唔得。過海就是神仙,姑且假設佢不會一收錢就走佬,但若果再有問題,佢可能會覺得錢都收得七七八八,剩低d 蘇州c 閣下自理,到時人財兩空,想再搵人補鑊就難。

然後,呢位哥仔就彈左個好長的msn,指大家本來是合作關係,但黑人當佢伙記咁使,而且不斷改野唔知幾時改完etc,所以劈炮, sorry for the rash decision etc etc

回想初初出黎做,都會覺得d 客成日想整蠱自己,後來見識過兩個唔多務實的老細,自己又試過做客,就無咁易發脾氣。

打電話跟supplier deal 其實都辛苦,逐版web page校對寫revision /debug list,試過就知奄悶到想死,仲要安撫supplier 情緒哄佢做野,各有難處。

大哥,大家都係想快d收錢完事,邊得閒扮老細同你拖長黎做呢?

*******

輾轉得知兩位朋友一個意外成孕被逼墜胎,另一個的男友不忠卻情絲未斷,很可惜幫不上甚麼忙,只好祝你們早日脫離低谷轉運。

8 則留言:

匿名 說...

我幾想知你第二節點擺平

「喂係黃生,上次同你做緊個網,係做左好耐,不過無端端password唔得,可唔可以俾過個password我?」

我估冇咁易過關掛

==========

又係果句:其實你有冇拍一個partner成功過?

黑人 說...

嘿!真係唔怪得你份人無乜朋友
有時你講d野真係幾難頂

平安無事果d我唔會專登提起
唔通你次次話面試唔得又話畢唔到業
我又走來問你邊次讀書讀得成咩?
咪玩啦

匿名 說...



對唔住

飲大左

亂up野

塞米一條揚陸轟炸機 說...

學生有d野想請教,其實一個graphic designer同一個programmer合作既時候,要擔當乜野角式?要負責份project到乜野部份/工序?

黑人 說...

歡迎啊 ~

其實小弟也是摸石過河,乜都唔x識,當係講下自己經驗:

點樣夾好睇你個programmer 識d 乜,programmer多數都識將psd 界圖砌layout,有些比較叻的會識埋actionscript,連flash 都可以俾埋佢幫手

通常designer 砌psd / ai,砌完交俾客approve,過左就send 俾programmer 界圖砌html

因為html 未必一定可以同psd 個design 100% 準,而且在不同browser 睇都會有不同問題。designer 就要同返個programmer 夾返邊d野要執,有些地方可能用graphics 搞掂,有些可能執返d code

呢d 要由designer 考慮

題外話

現在CSS 功能好勁,好似乜都掂,但係砌一個不走樣的CSS site 花的時間唔少,計過數砌flash site 仲輕鬆

而且雖然有WEFT,小弟試過係唔work的,一load就炒,可能同中文字款不兼容。若果你有tricks不妨分享下

塞米一條揚陸轟炸機 說...

將psd界圖?

如果係整flash site,咁係咪通常都係咁分工架?因為我聽好多programmer都好似反而當designer都識flash咁既?

不過香港係點我就唔多清楚喇....


(thx tk~)

黑人 說...

香港識flash 的programmer 真係唔多
認真想做RIA的會考慮Ajax + xml 之類的字母湯遊戲,要砌靚site 有CSS

Designer 喜歡graphical interface,Programmer 就不想離開文字世界

黑人拍左四五個programmer,只是好彩撞著一個唔介意學埋flash 的programmer 而已,可遇不可求。

welcome ~ 可惜小弟無學子般的功力,不然都會多些講下design 相關題目 ~ !

塞米一條揚陸轟炸機 說...

css放低左太耐囉,同埋做親細網頁仔好似用途不大?(可能我太耐無溫過,唔知佢家陣發展到乜野功能了XD)

我有諗過,寨玩簡單typo graphic同organic grids黎做online portfolio就算,不過,又係果句囉,怕無乜代表性 XD

呵欠~~~我又俾份folio brief悶到訓著...